1
KL UE   1
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

STRONA PROJEKTU GMINY JANOWIEC KOŚCIELNY

"Lepsze przedszkole w szkole, niż samotna zabawa w stodole." - POKL 9.1.1
Szkolna witryna Z życia szkoły Forum rodziców Skrzynka zaufania Kontakt
1
Webmaster:Ewa Lisek






Działania projektowe wspierają równość szans przez równościowy" profil przedszkoli tj.
1) organizację zajęć pokazujących zróżnicowanie społeczne i jednocześnie promujących różnorodność jako wartość, a szacunek wobec innych i równe traktowanie jako podstawowe zasady;
2) opracowanie 10 scenariuszy zajęć wspierających szacunek i otwartość na inność wśród dzieci;
3) wyposażenie punktów przedszkolnych w materiały dydaktyczne i zabawki, które będą wykorzystywane do zajęć na temat równości i szacunku;

SCENARIUSZE ZAJĘĆ

Temat: Tłusty czwartek

Cele:

  • przybliżenie dzieciom tradycji karnawałowych,
  • zachęcanie do wspólnej zabawy i współdziałania w grupach,
  • integracja dzieci podczas wspólnej pracy
  • wyzwalanie uczucia radości w trakcie wspólnych pracy
  • wzmacnianie poczucia własnej wartości.
  • zwrócenie uwagi rodziców na wspólną zabawę z dziećmi i ich kolegami.
SCENARIUSZ

Temat: Kajtek i inni.

Cele:

Dzieci powinny:

  • przestrzegać ustalonych zasad
  • poznać znaczenie słowa tolerancja
  • umieć wykonać półprzestrzenną pracę plastyczną
  • sprawnie zmieniać ustawienia
SCENARIUSZ

Temat: Inny nie znaczy gorszy

Cele:

  • kształtowanie mechanizmów empatii i tolerancji wobec innych,
  • rozwijanie umiejętności wyrażania uczuć pozawerbalnie,
  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania uczuć własnych i innych,
  • kształtowanie prawidłowych postaw społecznych
  • przedstawić uczucia całym swoim ciałem,
  • używać właściwych słów określających uczucia,
  • uważnie słuchać czytanego tekstu i potwierdzić to adekwatnym zachowaniem,
  • wypowiadać się na temat przeżyć głównego bohatera, trafnie odczytywać jego przeżycia,
  • wchodzić w oznaczoną rolę,
    brać udział w grach zaproponowanych przez wychowawcę,
  • zdefiniować pojęcie inność,
  • opowiedzieć, jakimi zachowaniami można sprawić komuś przykrość i dlaczego oraz jak ich unikać,
SCENARIUSZ

Temat: Nie czyń drugiemu, co tobie nie miłe.

Cele:

  • dziecko umie odróżnić dobre postępowanie od złego,
  • pomoc w zrozumieniu, że przez swoje złe zachowanie robimy przykrość swoim bliskim,
  • uświadomienie dziecku jakie sytuacje źle wpływają na jego samopoczucie i na samopoczucie kolegów,
  • uświadomienie znaczenia stosunków dobrosąsiedzkich.
SCENARIUSZ

Temat: Równość płci w przedszkolu

Cele:

  • dostrzeganie i rozumienie potrzeb innych członków rodziny, dostosowanie do nich własnych zachowań
  • podejmowanie nowych wyzwań
SCENARIUSZ

Temat: Międzynarodowy Dzień Praw Człowieka

Cele:

  • rozwijanie umiejętności postępowania zgodnego z regułami i szanowania praw własnych i innych ludzi
  • kształtowanie aktywnej podstawy w stosunku do zdrowia własnego i innych
SCENARIUSZ

Temat: Zajęcia na temat równości płci.

Cele:

  • aktywizowanie myślenia dzieci za pomocą różnych form aktywności: językowej , matematycznej , ruchowej i zabawowej;
  • rozwijanie orientacji przestrzennej;
  • rozwijanie umiejętności zgodnego funkcjonowania w grupie ;
  • wspólne wykonywanie ról w "Zabawie w dom";
SCENARIUSZ

Temat:Dzieci z różnych stron świata

Cele:

  • odnosi się z szacunkiem do dzieci z innych stron świata
  • opisuje wygląd Europejczyka, Murzyna i Azjaty
  • wie, że ludzie o różnych kolorach skóry mieszkają na innych kontynentach świata
  • buduje więź z kolegami z grupy poprzez wspólne zabawy taneczne
  • pozna nową technikę plastyczną: malowanie węglem
SCENARIUSZ

Temat: Niski czy wysoki-każdy może być przyjacielem

Cele:

  • rozwijanie umiejętności posługiwania się pojęciami: wesoły, smutny
  • rozwijanie przekazywania oznak przyjaźni i życzliwości
  • budowanie więzi w grupie poprzez wspólne zabawy
  • posługiwanie się określeniami: najwyższy, najniższy
  • rozumie znaczenie powiedzenia " zadzierać nos do góry"
SCENARIUSZ

Temat:Na dwóch kółkach

Cele:

- uwrażliwienie na drugiego człowieka
- budowanie poczucia własnej wartości
- uwrażliwienie na problemy osoby niepełnosprawnej
- uwrażliwienie na niesienie pomocy osobie niepełnosprawnej
- nabycie umiejętności współżycia z osobami niepełnosprawnymi

SCENARIUSZ